Yaşam Notları

6 Mayıs 2010 Perşembe

Ortaköy'de olmak, Ortaköy'ü yaşamak

Twitter dan tanıdığım Anıl göndermiş bu fotografı. Bu akşamüstü Ortaköy, birden 29 yıl canlandı gözümde, ilk Ortaköy'ü hatırladığım yıl 1981:) Beşiktaş Kız Lisesi öğrencisi ben, kızların büyük kısmı Ortaköy'lü:) Okulda Ortaköy'lü olmak bir gruba ait olmak durumu.. Sonra 1984-88 artık üniversiteliyim ve Ortaköy'deyim, en entel halim:) Elimde kitaplar, Cumhuriyet Gazetesi ... O zamanlar Dereboyu Caddesi'nin sonunda Ortaköy Kültür Merkezi vardı:) Ne acaip Rus, Macar, Polonya filmleri gelirdi, her hafta giderdik mutlaka, ilk kez Yeni Türkü'yü orada dinlemiştim:) Kemençe ile gitar birarada çok sevindirmişti beni. Esma Sultan o zaman harebe, önündeki tek bank sırrımızı saklar:) Gel zaman, git zaman okullar bitti, o da ne, yine Ortaköy:) İlk İşim Ortaköy'de hem de en şahane yerinde, deniz kenarında. Şanslı gençlik biz, sabah kahvaltımızı Ortaköy'deki kahvelerde çay-simit yapar, işe giderdik, öğle yemeği sonrası Türk Kahvesi yine aynı kahvede içilirdi:) Ortaköy Pazarı kurulmaya başladı, tüm İstanbul artık pazarları Ortaköy'deydi. Biz hafta içini severdik, MYOTT, hayatımın en güzel kafesi, Sevgili Rafi içtiğim en güzel espressoları capuccinoları yapardı, hele yanımda BAP varsa:) Şimdi olsa o kadar güzel gelir mi bilmiyorum ama gerçektem müthişti. Orada olmak bile bir olaydı... Çınaraltı hep vardı, sonra ev yemekçi Alaturka oldu, sonra diğerleri, diğerleri... Şimdilerde her tarafı marka cafeler, ama yine çok güzel, yine çok benim, yine sırdaşım... Hele geceleri, 19 yıl önce bir gece, Camiinin yanındaki bankta saatlerce oturup konuşmuştuk, galiba 4 saat, işte sanki hala o gece... Sağol Anıl, bak bir fotoğraf beni nerelere götürdü...    

2 yorum:

  1. Nilufercigim, ben de gittigimiz o filmleri hatirladim. Kahvede cay simit yedigimizi, Yeni Turku konserini...O kadar cok animiz var ki Ortakoyde...Beni o cok eskilere goturdun,duygulandirdin, yaslandik mi ne :-)
    Zek.

    YanıtlaSil
  2. Ah sorma Zek cgm ... Zaman çok hızlı, koşsak bile yetişemiyoruz. Bloga uğramana çok sevindim. Elifimi ve seni kucaklıyorum

    YanıtlaSil